vrijdag 11 januari 2002

Alex’ keus ook de mijne
Delft – Je kunt bij het Stads-Koffyhuis aan de Oude Delft een heel lekker broodje eten. Als ik met relaties of vrienden in de stad moet lunchen is dit etablissement een vaste keus op mijn repertoire. De zalmsurprise is er mijn favoriete broodje. Het werd jaren geleden al eens in een nationale wedstrijd uitgeroepen ‘het lekkerste broodje van het jaar’. Het koffyhuis kende daarna nog vele winnaars. Maar nu zijn ze door een vakjury onder voorzitterschap van Joop Braakhekke opnieuw bekroond met de titel ‘Het lekkerste broodje van Nederland’.
Het bewuste broodje heet ‘Alex’ Keuze’. Het is een maisbolletje met Argentijns rundvlees, sla, tomaten, sinaasappel en dressing van shimmichuri en peperkorrels. De zaak zat tijdens de lunchpauze stampvol vandaag. Ik kwam bij m’n echtgenote vandaan en besloot om te zien of Alex’ keuze ook de mijne zou kunnen zijn. Ik verzeker jullie dat Helma Kleyweg van het Stads-Koffyhuis de prijs dubbel en dwars heeft verdiend.

Klik naar het Stads-Koffyhuis

Geen opmerkingen: