maandag 5 september 2011

Honden in Jumièges

Jumièges – Er was gisteren in ons dorp in Normandië een kleine markt waar streekproducten werden verkocht. Corien ging voor de heerlijke Reine Claude die ze hier verbouwen. Ik beperkte me tot een heerlijk rijpe camembert. Het is voor zover ik op mijn Frans kan vertrouwen allemaal biologisch verbouwd, gekweekt of gemaakt. Helemaal zeker weet ik het niet, want nadat ik al een tijdje stond te praten met de boer, vroeg hij me tenslotte uit welk gedeelte van Spanje ik kwam. Ergens moet in de communicatie tussen ons iets niet goed zijn gegaan. Op het middenterrein van het grasveld waarop de markt werd gehouden, was een hondenshow aan de gang. De link met de streekproducten ontging me, maar het was wel leuk om even naar te kijken. Inwoners van ons dorp paradeerden achter elkaar met hun hond langs het publiek. Ze deden dat in grote cirkels. Soms moesten de honden na een commando ergens blijven liggen, zonder hun baasje te volgen. Dat ging echt heel goed. Tot dat een van de toeschouwers zijn hond losliet. Die rende al blaffende het grasveld op. Dat was enkele van de honden in de show te veel. Ze renden met zijn allen achter de hond aan en moesten door hun baasjes weer worden teruggehaald. Misschien is het een slecht trekje van me, maar ik vond dat het leukste van de show.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hè? Zitten jullie nu weer in Frankrijk?