dinsdag 27 september 2011

Hardlopen op naaldhakken

Nummer 9 (Maartje) en 10
Helmond – Ligt het aan mij of is het altijd feest in Helmond. Ik weet het antwoord. Het ligt aan mij. Ik ben altijd op het juiste moment in de stad aan de Zuid-Willemsvaart. In Héllemund – zoals de inwoners hun stad aanduiden – was het afgelopen weekend weer van alles te doen. Corien & ik waren er toevallig bij. Het was koopzondag, er was een presentatie van milieuvriendelijke voertuigen, een blaaskappellenfestival en de Stilettorun. Voor elk was wils. De prachtig geklede mooie jonge vrouwen die op hoge hakken in een heerlijk najaar zonnetje hard liepen op de Steenweg was natuurlijk een enorme publiekstrekker. Een show op de Markt van milieuvriendelijke voertuigen is natuurlijk ook leuk. Maar een ‘Stiletto Stampede’ op de klinkertjes van de Steenweg heeft toch een aantrekkingskracht van een heel andere magnitude. Tussen de deelnemers ontwaarden lezers van ODD een bekend gezicht. Het was Maartje. Zij vloog op haar hoge hakken over de baan en wist zich zelfs in de prijzen te rennen. Heel knap. Zij was een van de dertig sportieve jonge vrouwen die zich op hakken van tenminste acht centimeter naar de finish spoedden.

Voor de start. Maartje is 2de van links.
Dat hardlopen op hoge hakken nog niet zo makkelijk is bleek ook al snel. Op de hoek van de Kromme Steenweg gingen een paar dames op de op de klinkertjes onderuit. Anders dan het ego raakte daarbij niets beschadigd.

Geen opmerkingen: