donderdag 2 juni 2011

“Ik heb hem uit”

Ashford – Volgens een foldertje dat ik vond in ons hotel in Ashford vind je ‘The home of the English wine’ in Small Hythe. Het is een klein dorpje in de streek Weald bijna tegen het stadje Tenterden aan. Je begrijpt dat ik de verleiding niet kon weerstaan om daar heen te rijden om te zien of er omfietswijn was te scoren. Ik laat je dat later op ODD nog wel weten. Voordat we naar de vineyard reden, parkeerden we in Tenterden. Al uit de verte is de toren van de St. Mildred Church zichtbaar. Vanaf de top heb je ongetwijfeld een prachtig uitzicht over Tenterden en de Weald. Maar ik vond het net een paar treetjes te veel. Dus bleven op de begane grond in de brede High Street. Er staan talrijke vakwerkhuisjes en cottages in Georgian stijl. Maar gelukkig voor Corien bovendien een heleboel leuke winkeltjes. Alleen in deze hoofdstraat is dus al veel te zien en beleven. Maar er is nog veel meer hier.
Je kunt vanuit Tenterden ook met de antieke trein van de Kent and East Sussex Railway naar Bodium. Naast het Edwardian station is zelfs een klein spoorwegmuseum waar je alles over de geschiedenis van deze lijn te weten komt. We gingen er niet heen en trotseerden ook de treinrit. We doen dat wel eens als we hier met kleinkinderen zijn.
Wat we niet konden weerstaan was de William Caxton. Dat is de naam van een van de vele pubs. De pub dank zijn naam aan een pionier op het gebied van de boekdrukkunst. Daar is binnen niet veel van te zien. De huidige generatie pubgangers is dankzij Wifi in de weer met een laptop of een smart phone. Daar tussen voelen wij ons wel thuis. Terwijl ik in de weer was met mijn laptop, las Corien een krant die ze had gekregen van een man die samen met zijn vriend een tafeltje verder zat. “ I’m finished with it”, zei hij met een verlegen lachje toen Corien op zijn krant had gewezen. Waren er toch nog gebruikers van de boekdrukkunst in de William Caxton.

Geen opmerkingen: