woensdag 1 juni 2011

Groen rijden

Hazerswoude-Rd - De één koopt een auto om een heel gezin in te kunnen vervoeren en de ander om er alleen in te rijden. Ik behoor tot de laatste categorie. Na jaren dagelijks op de fiets naar mijn werk te zijn gegaan, is daar nu een einde aangekomen. Het bedrijf waar ik werk - MultiLease B.V. – verhuist binnenkort naar Utrecht aan de Proostwetering langs de A2. Dat wordt een beetje te ver om vanuit Hazerswoude op de fiets te doen. Ik vond het heerlijk om in weer en wind mijn dagelijkse fietstochtje naar Alphen aan den Rijn te maken. Ik reed dan langs de Rijn of via de polder door het Groene Hart van Holland.

Het nieuwe fietstochtje naar Utrecht zou echter pakweg tweeënhalf uur gaan duren. Dat is een te grote uitdaging en dus moest daar een autootje voor worden aangeschaft. Bij ons label “Groen Rijden” heb ik daarom een leaseauto uitgezocht. Een kleintje, want die belast het milieu en mijn budget zo min mogelijk. 1 op 25 zou het verbruik moeten zijn op de grote weg. Ik zal dat eens gaan narekenen.
En nu maar hopen dat ik wel een beetje kan doorrijden op de A12 en niet te vaak in de file terecht ga komen!

Een bijdrage van Martien


Nu Martien - na Saskia & Sander - zijn het verhaal van zijn auto op ODD heeft verteld, is het jouw beurt. Poseer bij je auto en stuur de plaat met jouw verhaal naar ODD.


Geen opmerkingen: