Delft – Stel je hebt een boerderij met prachtige koeien. En die prachtige beesten leveren heerlijk melk waar jij en je vrouw heerlijke kaas van maken. Kaas die niet allen sterk ruikt, maar ook sterk maakt. Dan moet je reclame maken. Want al is je kaas nog zo lekker, reclame maken blijft toch nodig om mensen binnen te krijgen. Dan kan je natuurlijk een campagne (laten) bedenken en in bladen en kranten en op radio en tv uitleggen hoe lekker je kaas is. Dat kost aardig wat geld. Je kunt ook een bevriende filmmaker vragen jouw kaas in een filmpje aan te bevelen. Dat filmpje zet je dan op YouTube. Als mensen het leuk vinden sturen ze het vanzelf door. Dat heet een viral.
Zo zou het in bovenstaand geval gegaan kunnen zijn. Kunnen! Want het verhaal is anders. De viral is gemaakt door kunstenaar en animatronics designer John Nolan. Het kaasmerk bestaat niet. De muis die nadat hij van de kaas heeft gegeten zo sterk wordt dat hij met de muizenval gaat powerliften speelt de hoofdrol in een verrassend en vermakelijk filmpje. Meer was niet de bedoeling. Jouw buurtsuper kan je geen Nolan Cheddar verkopen. Tweet
Geen opmerkingen:
Een reactie posten