donderdag 24 februari 2011

Onsterfelijk met een tattoo

Delft - Het plaatsen van een tatoeage lijkt me een pijnlijke zaak. Je moet er wel wat voor over hebben om een dergelijk kleurrijk plaatje op je vel te laten aanbrengen. Het wordt allemaal nog pijnlijker als de spelling van een tatoeage niet juist is. Ooit liet de Engelse international David Beckham de naam van zijn vrouw verkeerd gespeld op zijn arm vereeuwigen. Nu is er opnieuw een voetballer in de fout gegaan. De Noorse spits John Carew van Stoke City loopt nu met een pijnlijke tatoeage rond. Hij wilde de Franse leus ‘Ma Vie, Mes Régles’ (‘Mijn Leven, Mijn Regels’) graag voorgoed in zijn nek hebben. Tja, en dan blijkt dat een klein foutje grote gevolgen kan hebben. Het streepje staat namelijk niet goed. Daarom kan het nu gelezen worden als ‘Mijn Leven, Mijn Menstruaties’. Kan het nog pijnlijker? Ja, dat kan. Simon Hart is een hartstochtelijke fan van de voetbalclub Manchester City. Toen hij hoorde dat Wayne Rooney, de sterspeler van Manchester United, zou overstappen naar zijn clubje was hij door het dolle van vreugde. Om het te vieren liet hij de onsterfelijke woorden ‘ROONEY CITY LEGEND’ op zijn rug aanbrengen.

Maar zoals wij allemaal weten, ging de deal helemaal niet door. Rooney tekende voor vijf jaar bij bij zijn eigen club Man. United. Hart was te goed van vertrouwen geweest. Rooney had de overgang waarschijnlijk alleen maar gesuggereerd om zijn club financieel onder druk te zetten. Het is niet alleen pijnlijk, maar Hart kan zijn hemd niet meer uittrekken zonder het schaamrood op de kaken te krijgen.
 

Geen opmerkingen: