Nieuw gezicht
Amsterdam – Op Schiphol zie ik steeds lange rijen voor Starbucks. Het gaat de Amerikaanse koffieketen kennelijk goed in ons land. Dit jaar openen er twee nieuwe vestigingen in Amsterdam. In eigen land gaat het minder met de koffiegigant. Er zijn 600 filialen gesloten in de VS en 12.000 mensen zoeken inmiddels ander werk. De Amerikaanse koffiedrinker haalt zijn kopje koffie steeds vaker bij een fastfoodketen. Is de koffie daar lekkerder? Nee, maar wel goedkoper. Veel Amerikanen vinden vier dollar voor een koopje koffie te gortig. Er moest dus wat gebeuren en daarom verdwenen de overtollige filialen. In het voorjaar verdwijnt er nog meer. In het Starbucks-logo verdwijnen de letters ‘Starbucks Coffee’ en de zwarte kleur. Het bedrijf bestaat in maart veertig jaar en wil vernieuwen. In het nieuwe logo komt de zeemeermin als het ware uit haar cirkel. Het is duidelijk dat de klemtoon niet langer op de koffie valt. Er is meer te halen bij Starbucks is de boodschap.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten