dinsdag 30 juni 2009

Daarom was ik iets later


Helmond - Ongeveer twee maanden geleden, heb ik voor ons rallyteam een fotoreportage gemaakt voor een uitgebreide landelijke campagne waarmee we gaan zoeken naar een nieuw rallytalent. Voor de allereerste keer mocht ik samenwerken met grote namen in de fotografie als Hans Toonen en Hans Wientjens. Zij zijn verantwoordelijk voor de meeste reportages in Panorama, Nieuwe Revue en Playboy magazine. Het was de bedoeling dat ik van achter de schermen, foto- en video-opnames zou maken voor onze eigen promotieactiviteiten.

Tussen de dames voor de auto.

Nadat de dames in totaal meer dan vijf uur bij de make-up hadden gezeten, konden we beginnen met de reportage. We hadden daarvoor een weiland om de hoek bij kasteel Croy gereserveerd. Na vijftien minuten begon het mannelijk fotomodel te klagen. Het duurde hem te lang. Wientjens was dat al gauw zat en vroeg hem om te vertrekken. Andere mannelijke modellen waren er niet en het rallypak werd dan ook in mijn richting gegooid. Vijf minuten later stond ik voor de camera, met mijn haar door de war en mijn baardgroei niet bijgewerkt.

Wordt jij ook rallyrijder?.

Het poseren duurde zeker twee uur. Uiteindelijk werd het een hele leuke dag. We trokken veel bekijks. Omdat mijn kop vier weken achtereen in zes verschillende bladen stond, kreeg ik erg veel reacties. De landelijke campagne zelf was erg succesvol. Meer dan 2400 personen schreven zich in voor de selectie. De eerste selectiedag vond afgelopen zaterdag plaats. Samen met onder andere autocoureur Tom Coronel en diens tweelingbroer Tim met wie hij dit jaar de Dakar Rally reed, zat ook ik in de jury. Dat is de reden dat ik iets later arriveerde op de feestelijke familiedag bij Adrie & Monique. Toen Frans op het einde van de dag, overging tot het maken van de traditionele familiefoto, heb ik heb toch maar even geadviseerd contact op te nemen met mijn management, voor eventuele copyright en fee onderhandelingen.

Een bijdrage van Pascal

Geen opmerkingen: