maandag 29 juni 2009

Vier wervelende seizoenen


Vlinder Nienke.Veldhoven – Corien werkte gisteren samen met Els als vrijwilligster op de Goede-Doelenmarkt in Helmond. Dat is een jaarlijks bric & brac en brocante verkoopevenement ten behoeve van een goed doel. Corien & Els verlenen daar graag hun medewerking aan.
Ik was daar niet te vinden. Ik zat in Theater de Muzenval in Eersel. Tijdens een twee uur durende wervelende dansshow lieten de leerlingen van Cardo Dance Department zien wat ze in hun mars hebben. De Cardo theatershow droeg dit jaar de titel ‘Seasons’. Vooraan in de uitverkochte zaal zaten we te genieten van een wervelende dansreis door de vier seizoenen. Nienke deed mee in de lente. Ze zag er als dansende groene vlinder heel mooi uit. Ik heb haar dans gefilmd. Je moet de eerste dertig seconden even geduld hebben. Mijn camera is niet zo goed onder dergelijke lichtomstandigheden.
De kinderen en jongvolwassenen dansen in verschillende stijlen; hip hop, kidsdance, breakdance en klassiek ballet. De dansers en danseressen van Cardo lieten in de show alles samen komen. Ik zag de blaadjes vallen in de herfst, in de winter zag ik sneeuwpoppen en kerstmannen dansen en in de lente ik zag rupsen en vlinders. Tenslotte danste iedereen in de zomer naar het strand.
Ook Saskia deed mee. Niet met het dansen, maar zij was een van de vrijwilligers die achter de schermen van de theaterwereld haar steentje bijdroeg aan de voorstelling. Zij maakte de broekjes voor een groep jeugdige dansers. “Daar zijn heel wat avonden in gaan zitten”, verzekerde Sander me later.


Ook andere ouders deden veel. Van schmink tot decor, alles werd door vrijwilligers gedaan. Het resultaat was prachtig en de ouders mogen trotst zijn op de danseressen en dansers. Zij maakten er een wervelende show van die van begin tot einde boeide.

Geen opmerkingen: