woensdag 1 juli 2009

Barcardi Breezer smakeloos


Delft – Het klinkt behoorlijk vrouwonvriendelijk, maar volgens Barcardi Breezer is het hipste accessoir voor deze zomer aan het strand ‘een lelijke vriendin’. Je zou het niet denken maar de online campagne van Bacardi richt zich juist op vrouwen. Ze denken dat als een attractieve vrouw een lelijke vriendin meeneemt naar het strand of het winkelcentrum ze zelf positief opvallen. Het is vooral de tekst bij de foto’s die nogal doorschiet. Hier onder twee voorbeelden.

Smakeloze en vrouwonvriendelijke reclamecampagne van Barcardi Breezer.

De campagne "Get An Ugly Girlfriend!" werd bedacht door het Israëlische bureau McCann Digital. Hij is dan ook niet alleen in het Engels maar ook in het Hebreeuws op het net te vinden.

Smakeloze en vrouwonvriendelijke reclamecampagne van Barcardi Breezer.

Vrouwonvriendelijke commercials zijn meestal altijd gericht op mannen. Ik kan me niet voorstellen dat men bij Bacardi echt heeft gedacht dat vrouwen door deze commercial meer Breezers gaan drinken. De campagne bevatte ook een website en een Facebook-groep. Na felle protesten op internet zijn die inmiddels door Barcardi offline gehaald. Het woord dat me nu in gedachten schiet als ik aan Barcardi Breezer denk is smakeloos. Dat zal vast niet de bedoeling zijn geweest van McCann Digital.

1 opmerking:

will uitterinden zei

Hoi Frans,

Ik ben het helemaal met je eens, maar ze hebben jou wel zo ver gekregen dat jij het onder de aandacht brengt en misschien is dat nou juist wat ze willen.

Groetjes,

Will