woensdag 3 juni 2009

Mijn broer en ik


Delft – Veel mensen vinden dat mijn broer Martien en ik sprekend op elkaar lijken. Het overkwam hem nogal eens dat mensen meenden hem op tv of in de krant te hebben gezien. Als je ons samen in een kamer ziet, begrijp je dat wel. Maar toch lijken we niet zoveel op elkaar als de twee mannen op deze foto. Op deze foto zit ik op een bankje met een meneer die mijn tweelingbroer zou kunnen zijn.
Sander nam de foto afgelopen zondag in het park in Kerkpolder. De man rechts op het bankje ben ik en de man links op het bankje ben ik ook.

 De man rechts op het bankje ben ik en de man links op het bankje ben ik ook. FOTO: SANDER

Sander maakte meerdere foto’s, waarbij ik van plaats verwisselde en maakte van al die platen later een panoramaplaat. Als je hier klikt zie je de originele panoramafoto. Ik knipte daar deze foto weer uit. Mijn zoon gebruikt hiervoor het stichprogramma PTGui. Het is een programma voor het maken van panorama's. Dat kunnen zowel enkele aan elkaar gelaste opnamen zijn als een 360 graden panorama.
Een panorama wordt opgebouwd uit meerdere digitale opnamen. Je kunt dit soort panorama's ook maken in programma's als Photoshop en Photoshop Elements, maar PTGui zet zelfs de lastigste beelden vrijwel altijd foutloos aan elkaar. Sander is er erg enthousiast over. Al klinkt het eenvoudiger dan het is. Kijk maar eens naar zijn Flickr-pagina voor nog meer resultaten.

Geen opmerkingen: