zaterdag 4 februari 2006

IJspret In Helmond


Helmond – Het vriest in Helmond e.o. toch net iets harder dan in Delft e.o. Dat concludeer ik uit de beelden die ik van Saskia krijg gemaild.

Volop ijspret in stadspark de Warande.

Ze is donderdag met Benthe en Sietske het ijs in het Warandepark opgegaan. Het groene hart van het stadspark was veranderd in een schilderachtig wit decor. De meisjes vonden het prachtig. Hoewel ze van het schilderachtige winterdecor niet zo zeer onder de indruk waren. De mensen op het ijs waren veel interessanter. “Vooral alle vallende mensen om hen heen was erg lachwekkend voor Benthe”, schrijft Saskia. Het leverde complete slapstick acts op.

Samen het ijs op.

Eerst ontdekten ze met z’n drieën de wondere witte wereld. “Ik wilde ze dicht bij me hebben, tot ik wist dat ze niet elke vijf meter onderuit zouden gaan”, vond Saskia.

Op het eiland bij het Carat-paviljoen.

Over het ijs bereikte het drietal ook de piramidevormige muziekkiosk: Carat-paviljoen. In de zomer worden hier gratis concerten gegeven. In de winter is het het domein van verkleumde ganzen en eenden. Dat muziekeiland kun je normaal gesproken niet bereiken, maar over het ijs was het een peulenschilletje. Koek en zopie was er overigens niet te verkrijgen. Aan de lachende gezichten te zien, is dat ook helemaal niet nodig. De jeugdige ijsliefhebbers zijn zo al dik tevreden.

Heb jij ook leuke ijspretfoto’s? Stuur ze dan naar ODD.

Geen opmerkingen: