dinsdag 3 mei 2005


Net als of


Emma klimt op de denkbeeldige bank.Veldhoven – Mijn kleinkinderen hebben elk een speelgoedwinkel aan spulletjes. Ze spelen daar naar hartelust mee. De grootouders zijn daar overigens voor een aardig deel debet aan. Onlangs ontdekte ik weer eens dat je eigenlijk maar één ding nodig heb voor een leuk spel: fantasie. In de schuur van de nieuwe woning zagen de kleinste drie nieuwe bewoners ingepakte dozen staan. Meteen zagen ze de mogelijkheden. De dozen vormden hun huis.
“Hier is de keuken”, besliste Nienke en ze legde haar rugzakje direct naast het denkbeeldige fornuis. ”En hier slapen wij”, vulde Dieuwertje onmiddellijk aan. Toen Emma hoorde dat de lage doos de bank was, klom ze er meteen op.
Ik kreeg kopjes "net als of koffie” aangereikt, want Nienke had mij de rol van papa gegeven. Ik moest oppassen terwijl zij de boodschappen deed. We aten daarna allerlei “net als of dingen” en ik deed net als of ik naar mijn werk moest. We vonden het alle vier leuk. Niet net als of, maar echt.

Geen opmerkingen: