woensdag 22 december 2004


Mooie boom is dagwerk


De buitenboomkerstklokje rechts.Eindhoven – In tegenstelling tot sommige bomen die ik hier in Eindhoven zie, waar de lichtjes zo’n beetje zijn ingegooid, zijn deze bomen met grote zorgvuldigheid voorzien van lampjes. Mijn vader is een Pietje precies eerste klasse en is daar dan ook zo’n beetje de hele dag mee bezig. Hij begint ’s ochtends en komt na een half uurtje met dode vingers weer binnen. Gaat met een opwarmend borreltje op de bank zitten, met uitzicht op de inmiddels verlichte boom, en gaat dan gemiddeld nog 15x naar buiten om wat lichtjes goed te hangen, zodat de verdeling nog mooier is...
De binnenboomMijn moeder is van de afdeling kerstballen. Al zolang ik me kan herinneren hebben we alleen maar traditionele rode ballen. 1 jaar hebben we blauwe gehad, maar gewoonte getrouw zijn het jaar erop de rode weer van zolder gehaald.
Omdat Michiel en ik weinig thuis zijn, vooral zo rond de kerstdagen, hebben wij besloten geen boom meer te zetten, maar de kroonluchters te voorzien van kerstballen. Voordeel is dat er geen poezen naar de ballen gaan vissen, je niet elke dag dennennaalden in je sokken hebt zitten en dat het des te leuker is om gezellig ‘thuis’ bij mijn ouders met de kerst om de boom te zitten (zeker als er dan ook nog eens mooi ingepakte pakjes onder liggen).


Een bijdrage van Marieke

Geen opmerkingen: