maandag 31 mei 2004


Mincemeat tosti


Een nieuw tostireceptDelft – Bijna twee jaar geleden vroeg ik jullie of dat je me deelgenoot wilde maken van je tostirecepten. Ik kreeg al snel een aantal recepten toegezonden van Els en later stuurden ook Janneke en Saskia waardevolle tips en recepten op. De dagelijkse praktijk in de keuken leert dat er eigenlijk van alles tussen de sneetjes kan, maar dat het toch wel vaak neerkomt op ham en kaas. Toch kan ik het niet laten om zo nu en dan iets tussen de boterhammen te doen uit een toevallig in de buurt geparkeerd potje. Afgelopen kerst heb ik mince pies gemaakt. De vulling kwam uit een potje dat ik uit Engeland had meegenomen dat najaar. Ik had niet alle vulling nodig en zette het potje in de koelkast. Onlangs zag ik dat er nog iets in zat en lepelde er wat van tussen twee sneetjes brood. Het bleek een perfecte vulling voor een tosti. Het maken een mincemeat tosti is bovendien veel eenvoudiger dan een mincemeat pie. Ik wilde jullie dit eenvoudige, maar uiterst smakelijke recept niet onthouden. Er zit een nadeel aan dit recept. De vulling is alleen in de maand voor de kerst te krijgen. Je moet er bovendien even voor naar het Verenigd Koninkrijk. Maar je kunt ook even bij mij langs komen. Ik heb nog voor twee tosti’s vulling.



Geen opmerkingen: