dinsdag 25 mei 2004


Een zetje


De Spaanse vlagDe Spaanse vlagHelmond – Naar aanleiding van de Spaanse vakantiekaart van Nellie & Pieter Jan ontving ik een mailtje van Nellie. Ze schrijft:

"Maandagmiddag 24 mei 2004. Op mijn werk vindt een collega onze vakantiekaart tussen de post. Grote hilariteit op de afdeling. De kaart was niet afgestempeld, maar ik had hem eind augustus 2003 in Spanje op de bus gedaan. Toen ik thuis kwam, riep mijn buurvrouw me, om te bedanken voor onze vakantiegroet uit Spanje. "Ik dacht dat jullie naar Parijs waren?" zei ze lachend. Binnen zette ik zoals gewoonlijk mijn computer aan om m'n mail te checken. Ha, een bedankje van m'n schoonzusje Nella. Ze had die middag onze kaart uit Spanje ontvangen. Ze had nog een bizar detail; vanuit Verzorgingshuis Reijndael kwam een telefoontje dat ook de kaart voor mijn vader die dag was aangekomen. Eind augustus heb ik zo'n 20 kaarten tegelijk gepost op het postkantoor in Platja D' Aro. Het was een brievenbus in de muur van het gebouw. Ik weet nog dat ik het stapeltje kaarten een 'zetje' gaf toen ik ze in de gleuf liet glijden. Een beetje te hard, want toen ik door de gleuf keek, zag ik dat het stapeltje op het bureau terecht was gekomen dat achter de postzakken stond. "Die gooien ze nog wel in de juiste postzak", dacht ik. Nee dus! Wat ze ermee gedaan hebben, weet ik niet. Misschien hebben ze nu pas het bureau opgeruimd. De kaarten zijn geen van allen afgestempeld. Ik ben benieuwd of ik nog meer reacties krijg van verlate post."



Geen opmerkingen: