zaterdag 15 maart 2003


Puzzel mee


Wie lacht er en waarom dan eerst wachtenHelmond – Mijn echtgenote is een fervente puzzelaarster. Ik denk dat Corien elke week wel drie of vier briefkaarten of e-mails de deur uit doet met de oplossing van een puzzel. Ook haar zussen en schoonzussen zijn besmet met het puzzelvirus. Er worden cryptogrammen en andere puzzels uit de kranten geknipt en uitgewisseld. Misschien is Els nog wel het meest gedreven als het op puzzelen aankomt. De hierbij afgebeelde puzzel schilderde zij op de deur van de logeerkamer in haar woning. Ik stond er onlangs mee op en ging er mee naar bed. Ik heb de vraagstukjes allemaal opgelost. Hoewel ik twijfel bij W808. Na enige aarzeling denk ik dat er wacht nu lacht (w acht nul acht) staat. Maar ik heb m’n twijfels, want het cryptische zinnetje is een puzzel op zich. Wellicht zijn er puzzelaars die een betere oplossing kunnen bedenken. Ik houd mij aanbevolen. Ik wil het Els zelf niet vragen, dat is te makkelijk. De andere puzzeltjes zijn een fluitje van een cent.