donderdag 13 maart 2003

Net koppie voor Wouter


Annefien doet het gratis.Delft – We hebben afgelopen zondag op de verjaardag van Corien veel plezier gehad. Iedereen droeg daar zijn eigen steentje aan bij. We zaten in een gezellig kring te keuvelen. De kleinkinderen waren met de nichten naar de speeltuin. Bob en Sander groeven de appelboom uit. Wouter liet zich knippen. Annefien knipte. Els voerde haar zoon. Zo had iedereen zijn bezigheid. En ik? Ik maakte foto’s. Ik heb materiaal voor vele ODD-bijdragen, maar ik moet mij beperken.
Ik begrijp achter af nog steeds niet hoe de knipsessie tot stand kwam. Ik kwam even de keuken in lopen om wat hapjes op te halen en werd verrast door dit tafereeltje. Wouter zat heel stilletjes op een krukje, terwijl zijn tante Annefien met de tondeuse door z’n weelderige haardos schoot. Kennelijk was hij net zo verbaasd als ik. Hij was zo achter een kop koffie met gebak vandaan gehaald en op de kruk gepoot. Z’n gebakje had hij nog niet eens geheel kunnen oppeuzelen. Mamma Els had meelij. Ze voerde haar zoon het gebak helemaal op. Ik moest denken aan een dergelijke knippartij vele jaren geleden. Cor was toen het slachtoffer. Met een huishoudschaartje werd een flink stuk van zijn krullen verwijderd. Ook dat leverde toen een vermakelijke middag op. Cor kreeg er toen echter geen gebak bij.
Dit keer ging het echter helemaal goed. Annefien deed het snel en vakkundig. Annefien kan het! Wouter zag er na afloop netjes fris geknipt. Je kon echt niet zien dat hij op een zondagmiddag in de keuken even een knipbeurt had gekregen van een tante.
Toch?