zaterdag 15 februari 2003


Ruud blijft in Manchester


Ruud van NistelrooyManchester – Volgens de gezaghebbende – nou ja laat ik niet overdrijven, ik maak er bekende van – krant The Sun speelt ex-psv-spits Ruud van Nistelrooy ook de komende vijf jaar bij Manchester United . Zijn contract wordt er voor opengebroken. Hij gaat – nog steeds volgens The Sun – per week € 113111 (£72.000) verdienen. Dat is een aanzienlijke verbetering van zijn huidige contract. Daarin moest de succesvolle spits van ons nationale elftal genoegen nemen met £52.000. Ik kan me wel voorstellen dat men hem graag behoudt voor de club. De 27-jarige topvoetballer scoorde in 78 wedstrijden maar liefst 63 doelpunten. Ruud kwam in de zomer van 2001 van PSV naar Manchester voor het bedrag van £19 miljoen (in euro’s ongeveer 30 miljoen). Met zijn huidige salarisverbetering komt hij nu in het rijtje van clubgenoten en topverdieners David Beckham en Roy Keane te staan. Het nieuws zal in Madrid niet met gejuich worden ontvangen. Real Madrid had de Brabander graag in de gelederen opgenomen. Dat is ook precies de reden dat zijn contract werd opgebroken.

Sir Alex Ferguson van Manchester United tegenover Arsène Wenger van ArsenalVandaag speelt Van Nistelrooy in de FA Cup tegen de gigant uit Londen Arsenal. Ruud zei daarover: ” Naar deze wedstrijd kijkt iedereen hier uit. Ik vind een wedstrijd tegen Arsenal altijd een geweldige uitdaging. Maar juist nu wil ik donders graag winnen. Net als de andere spelers. Eerder dit seizoen wonnen we van de Londense club, maar iedere wedstrijd staat op zichzelf. En eerlijk gezegd, verwacht ik dat het moeilijk wordt. Er staan geweldige belangen op het spel.”