zaterdag 12 juni 2010

Badhanddoeken genoeg


Delft – In een restaurant vind je immer een huiswijn. Dat is een redelijk geprijsde wijn die toch heel lekker bij de maaltijd past. Althans volgens de restauranthouder. Ik heb thuis alleen maar omfietswijn. Maar ik heb wel een huiswhisky. Op zon- en feestdagen drink ik graag een heerlijke single malt. Op andere momenten pak ik mijn vertrouwde fles Famouse Grouse. Op de website van het whiskymerk kan nu een ‘eigen’ label worden gemaakt. Het woord Grouse kun je vervangen door een andere naam. Je moet wel je naam, adres en volledige contactgegevens achterlaten op de site, want de beroemde vogel heeft die nodig om het etiket te kunnen verzenden. O ja, de verzendkosten à 1,32 euro zijn natuurlijk ook voor jouw rekening. Daarvoor krijg je overigens alleen het labeltje thuis gestuurd. Vervolgens moet je nog wel even naar de slijter om een 70 CL. fles te kopen. Je hebt dan nog steeds geen gepersonaliseerde fles. Pas nadat je zelf je eigen label over het bestaande label hebt geplakt, kun je aldus Famous Grouse spreken van ‘het pronkstuk’ van je drankenkast. Het lijkt me een aardig cadeau. Het is weer eens wat anders dan een met je naam geborduurde badhanddoek. Die hebben we genoeg.

Geen opmerkingen: