maandag 17 december 2001

Drugs in de Kerststal?
Den Haag - De fraaiste levende kerststal zal ook dit jaar weer in Helmond te bewonderen zijn. Daarvoor is maar één reden. Mijn kleindochter Benthe speelt op zaterdag 22 december om 17.45 uur de hoofdrol. Ik vertelde daar al eerder over. Corien & ik kunnen het helaas niet zelf gaan bewonderen. Ik ben benieuwd wie ons in Spanje de eerste digitale foto stuurt van onze jongste kleindochter in de kribbe.

Toch zijn er ook in tal van andere steden aardige levende kerststallen te bewonderen. In Brabant kun je ook terecht in Eindhoven en Den Bosch. In mijn regio is er ook eentje te bewonderen. In het Haagse stadhuis is de kerststal te bewonderen waarin behalve dak- en thuislozen ook een kameel, een yak en een os een rol spelen. De rol van het kindje wordt in deze stal vertolkt door een pop. Ik vind dat wel een beetje nep. Er moeten in de Hofstad toch wel enkele tientallen baby’s van de juiste leeftijd te vinden zijn. Een heuse wethouder opende vorige week vrijdag deze Haagse kersttraditie weer voor het publiek. Toch is niet iedereen even gerust over dit levende kerstfestijn. Het Basis Beraad Geestelijke Gezondheidszorg (BBGG) maakt zich zorgen over de dieren in de kerststal. Men vraagt zich af of de dieren worden gedrogeerd. Het gerucht gaat al jaren dat de dieren met tranquillizers rustig worden gehouden. Het BBGG heeft nu aan de Haagse gemeenteraad gevraagd om dit te laten onderzoeken. Ik zou me daar overigens niet zo druk om maken. Voordat een commissie uit de gemeenteraad van de residentie dat heeft onderzocht is het al Pasen.

Klik naar de yak in de Kerststal

Nog 14 dagen tot de komst van de Euro.

Geen opmerkingen: