zaterdag 10 april 2010

Rinkelend

Banbury – Gistermorgen zaten Corien & ik in het kantoor van James Arkell, brouwer en eigenaar van de Donnington Brewery. Toen hij hoorde dat we speciaal voor zijn Double Donn waren gekomen, begon hij van oor tot oor te glimmen. Ik vertelde hem dat ik vorig jaar zomer hier met mijn zoon was geweest en daarom nu terugkwam om een nieuwe voorraad van zijn prijswinnende bier mee te nemen naar Nederland. Hij knikte bedachtzaam en deed heel beleefd net of hij zich het bezoek kon herinneren. Terwijl een werknemer van de brouwerij mijn vier bestelde kratten haalde, schoof hij zijn stoel naar achter en vertelde weer het verhaal van zijn familie die hier sinds 1865 bier brouwt.
Corien poseert met een 8pack Double Donn op het terrein van de brouwerij.

Ik deed beleefd of ik het verhaal voor het eerst hoorde en feliciteerde hem met de titel 'Brewery of the Year'. Er verscheen een brede glimlach op zijn gezicht: “I am very pleased that Donnington Brewery has been recognised by The Good Pub Guide”. Hij schoof zijn stoel nog verder naar achter en vervolgde: ”Not only for all of us working at the brewery, but also for all the landlords selling our beer”. Toen kwam de werknemer binnen met de mededeling dat hij de kratten bij mijn auto had gezet. We schudden handen en rekenden af. De auto hing een beetje scheef toen we rinkelend wegreden.