donderdag 15 april 2010

Een vrolijke ontmoeting

Moreton-in-Marsh – Elke dinsdag is in Moreton-in-Marsh de grootste weekmarkt van de Cotswold. In de brede High Street met aan elke zijde elegante zeventiende- en achttiende-eeuwse huizen komen de mensen van heinde en verre. Vorig jaar waren we hier al eens met het gezin van Saskia & Sander. Nu we zo dicht in de buurt waren, konden we een bezoekje aan dit mooie historische plaatsje in Gloucestershire natuurlijk ook niet achterwege laten.
Elke dinsdag markt in Moreton-in-Marsh.

Samen slenterden we tussen de kraampjes door. Bij een kraampje met gereedschappen zag ik een man en een vrouw geïnteresseerd naar de uitgestalde waren kijken. De man deed me heel sterk denken aan Jim, onze vriend uit een voorstad van Londen. Moreton-in-Marsh is twee uur rijden van Londen vandaan. Het leek me dus onwaarschijnlijk, maar ik liep toch op hem af.
Corien maakte deze fot van Jim, Chrissy en mij.

Toen bleek dat het inderdaad Jim en zijn vriendin Chrissy waren. Ik tikte hem op zijn schouder en vroeg: “Geniet jij ook zo van een dagje markt in Moreton”. Het werd een vrolijk weerzien. Ze bleken met een bus een dagje Moreton te doen. Er arriveren kennelijk elke week bussen vol met mensen om deze marktplaats te bezoeken. Zo gek was het dus niet om mensen uit Londen in Gloucestershire te vinden. Eigenlijk begrijp ik het wel. Er is zo veel te zien in de Cotswolds. Ook wij moeten steeds weer kiezen en dat is moeilijk hier. Als je hier eenmaal bent, ontdek je steeds meer interessante dingen. Elk verblijf is daarom altijd te kort. Je kunt niet anders dan steeds weer terugkomen.

Geen opmerkingen: