woensdag 7 april 2010

IDW

IDW in de Gasthuistraat in Turnhout.Turnhout – Wie om te winkelen naar Turnhout gaat, komt onherroepelijk in de Gasthuisstraat terecht. Het is het opgewonden kloppend winkelhart van de hoofdstad van de Belgische Kempen. Je hoort er in de straat niet alleen Vlaams, maar ook volop Nederlands spreken. Er winkelen hier dan ook heel wat landgenoten. Ik begrijp die attractie niet helemaal want de winkels lijken erg op die in ons land. De winkels hebben dezelfde namen [Kruidvat, Blokker, C&A en H&M] en hetzelfde assortiment. Er is wel een uitzondering. Dat is de winkel die de raadselachtige naam IDW draagt. Ik raak van de naam zelf een beetje IDW [in de war] want wat ik in IDW [in de winkel] zie, geeft geen clou. Een modezaak is het niet. Je zou nog het dichtsbij komen met de opmerking dat ze in textiel doen. Wat mode betreft wordt de klant niet bepaald IDW [in de watten] gelegd. Niemand komt hier IDW [in de wolken] naar buiten. Druk is het ook niet in de zaak. Ik sta hier dus niet IDW [in de weg]. Er is wel een winkelmeisje druk IDW [in de weer] vlak bij de winkeldeur. Toch is het niet erg druk midden IDW [in de week]. Ik kijk door de winkeldeur IDW [in de winkel] en zie dat het winkelmeisje wel even tijd heeft om een vraag te beantwoorden.
Ik vraag haar: ”Wat verkopen jullie?”
Ze kijkt op en zegt: “Textiel”.
Dat had ik dus goed. Ik kijk om mij heen. Er is niemand en dus durf ik de volgende vraag wel te stellen: “Wat betekent IDW?”
Het meisje kijkt me lang aan, alsof ze niet geloofd dat ik het niet weet. Dan zegt ze: “In de werkbroek.”
“Natuurlijk”, zeg ik en met een bedankknikje loop ik weg. Meer vragen durfde ik niet te stellen.

3 opmerkingen:

uitterlindenclan zei

is dat wat!!

Sassefras zei

Verkochten ze werktextiel? Verpleegsterspakjes, broeken met bouwvakkersdecolleté en dergelijke?

webbeheerder zei

Zo goed heb ik het niet bekeken. Ik zag wel werkleding, maar ook nachtkleding, lingerie en ander ondergoed. Er was ook kinderkleding en handdoeken.