maandag 26 april 2010

Als zoete koek

Delft – Zo nu en dan tip ik jullie op ODD over een omfietswijn. Dat is er al een tijdje niet van gekomen. Ik zit een beetje met die € 3,= grens. Voor die prijs vind ik ze niet meer. Het lijkt me daarom leuk om eens een wijntip van jullie te horen. Gewoon een fotootje van jou met de wijn opsturen en ik doe de rest. Ik besprak dit concept onlangs met Saskia en Sander. Ze stuurden me zondag deze foto’s op.
Het gezin van Saskia & Sander aan de zaterdagse maaltijd.
Het gezin van Saskia & Sander aan de zaterdagse maaltijd.

Saskia schrijft er bij:
“Op zaterdag houden we het graag eenvoudig met het diner. Vandaar dat ik vandaag verse asperges haalde bij de boer om de hoek. Goed geschild en eenvoudig gekookt in wat gezouten water. In de oven grilde ik de aardappelstukjes met wat olijfolie en Provençaalse kruiden, altijd makkelijk en lekker, je hoeft er zo weinig aan te doen! Bij de visboer uit Volendam had ik de dag ervoor al een flink stuk zalmfilet gekocht en wat zeekraal. De zalmmoten gingen in de grillpan en de zeekraal fruitte ik even in de roomboter. Die twee weer stapelen op tomatenplakjes en we konden alweer aan tafel. Het ging er in als zoete koek! Natuurlijk dronken Sander en ik daarbij de heerlijke rosé van AH. Past perfect.”
 De AH Suid-Afrika, Pinotage Rosé is een plezierige kompaan aan tafel.
De AH Suid-Afrika, Pinotage Rosé is een plezierige kompaan aan tafel

Saskia heeft helemaal gelijk. De AH Suid-Afrika, Pinotage Rosé is een plezierige kompaan aan tafel. Gemoedelijke stevig gebouwde rosé vol vrolijk rood fruit. Het is de eerste door ODD-lezers gekozen omfietswijn. Je betaalt er bij de grootgrutter slechts €3,99 voor. En dat voor een literfles. Goede tip!
Abel geniet van zijn asperge.
Als zoete koek

Heb jij ook een wijntip? Laat het ons weten. Even een plaatje van jou met de fles en/of het glas. Dan drinken we deze zomer met je mee op ons eigen terras.
Wil je ook de andere foto’s van de smullende Abel bekijken? Klik dan hier.

Geen opmerkingen: