zaterdag 17 april 2010

De rijdende kapper

Banbury – Sinds 1995 toert mr. Frank Visser als rijdende rechter door ons land. Waar hij komt beslecht hij burenruzies en familievetes. Het is slechts een bijbaantje, want hij verdient de kost als rechter van het kantongerecht in Zaandam. Televisiekijkend Nederland geniet er kennelijk van, want het NCRV-programma gaat al vijftien jaar mee.
De rijdende Britse kapper.

Op de markt in Banbury moest ik even aan Frank Visser denken. Ik zag daar namelijk de rijdende kapper. In een tot kapsalon omgebouwde vrachtauto knipte een kapster de haren van mannen en jongens, vrouwen en meisjes. Tot mijn verbazing werden er echter geen tv-opnamen gemaakt. Terwijl het toch alle mogelijkheden in zich heeft voor een prachtig programma.
De rijdende Britse kapper.

Je bouwt een vrachtwagen om tot rijdende kapsalon en parkeert op markten, bij bejaardentehuizen en verzorgingsflats. Je knipt de mensen voor een voordelig tarief en filmt stiekempjes de gesprekken tussen kapper c.q. kapster en de klanten. Want iedereen praat met de kapper. Toch? Ik wed Carina heel wat leuke verhalen kan vertellen. Ik zal John de Mol toch eens bellen.

Geen opmerkingen: