dinsdag 2 januari 2007

Samen de wereld leefbaarder maken


Delft – Jullie doen allemaal mee met de Nationale Postcode Loterij. Dat kan ik veilig aannemen. Net als ik hebben jullie ook nu weer geen prijs. Ik troost me met de gedachte dat ik toch iets heb gewonnen: de dank van de goede doelen. De Nationale Postcode Loterij (NPL)heeft in het afgelopen jaar 215 miljoen euro overgemaakt aan de 52 goededoelenorganisaties (dat is nog eens een mooi scrabblewoord) op de foto.

En bedankt hè.

We spelen immers niet mee om te winnen (of om niet te verliezen), maar besteden graag wat extra geld aan mens en natuur. We willen een vuist maken tegen vervuiling en epidemieën. We gunnen kinderen en volwassenen een menswaardig bestaan. We hebben rechtvaardigheid en mensenrechten voor ogen als we het geld overmaken naar de NPL. Daarom spelen we ook in het nieuwe jaar weer mee. Toch?

Geen opmerkingen: