woensdag 10 januari 2007

Op vijf groepsfoto’s is nog meer te zien


Helmond – Wat een leuk idee om groepsfoto’s te tonen op ODD. Ik hoop dat er veel inzendingen komen. Ik zal zelf een beginnetje maken.

v.l.n.r. Pieter Jan, Nellie, Guido, Marieke met Mees op de arm, Michiel, Ilse, Annemarie, Anne-Sofie, Robin en Floris.

Ik had beloofd dat ik de groepsfoto van ons gezin nog zou laten zien. We drukten hem af op de kerstkaart. Maar voor mensen die hem om een of andere reden niet ontvangen hebben of hem zo klein niet goed kon ontcijferen, is hier een duidelijker (ander) exemplaar.

De vader van mijn moeder tijdens de mobilisatie in de Eerste Wereldoorlog in een groep met collega’s.

In mijn fotoarchief zit ook deze groepsfoto. Hij is gemaakt in de mobilisatietijd tijdens de Eerste Wereldoorlog. De vierde man van links is de vader van mijn moeder. Mijn opa dus. Hij was geloof ik kok. Of mogelijk fourageur, de man die er voor zorgt dat er eten en drinken is.

De ouders van mijn moeder met hun kleinkinderen.Ik zit op schoot bij opa.

Op deze foto staan de ouders van mijn moeder. Mijn opa en oma vierden hun 50-jarig huwelijksjubileum. Op deze foto worden ze omringt door hun kleinkinderen. Het is in het jaar 1956 of 1957

De vader van Pieter Jan met zijn opa en broer.

Op deze foto staat de overgrootvader van Pieter Jan met zijn kleinkinderen. De vader van Pieter Jan staat links, de andere twee zijn broers van zijn vader en dus zijn ooms.

De moeder van de vader van Nellie als kind.

Tenslotte nog een groepsfoto waarop de moeder van mijn vader is te zien. Het is mijn oma Cornelia. Ze staat hier tweede van rechts met haar ouders en broers en zussen.


Een bijdrage van Nellie

Iedereen heeft groepsfoto’s in het album. Heb jij ook een fraaie groepsfoto? Stuur die dan naar ODD. Dat kan van alles zijn. Je gezin, je familie, je broers en zussen, je collega’s, het voetbalelftal, de nudistenclub, de hockeyclub, de gasten op je huwelijksfeest of de carnavalsvereniging. We zijn benieuwd, want op groepsfoto’s valt altijd veel te zien.

Geen opmerkingen: