maandag 10 oktober 2005


Voorkennis


Klik op de foto en bekijk het etiket wat beter.Delft – Net als jullie, heb ik ook graag een goed glas wijn bij de maaltijd. En wat later op de avond geniet ik ook graag van een glaasje wijn. Om een goede keus te maken bij de aankoop van wijn kun je gebruik maken van de Supermarktwijngids. Begin volgende maand komt de nieuwe gids weer uit. Het is een uitstekende hulp bij het kiezen van een goede wijn voor een fatsoenlijke prijs. Meestal zijn de echte koopjes in de supermarkten na het uitkomen van de gids snel uit de schappen. Ik geef jullie daarom nu reeds een tip. Dan kunnen jullie handelen met voorkennis. Heel lekker is volgens de nog te verschijnen gids de Château Fourreau Bordeaux 2003. Nellie proefde dit weekend bij ons een glas en was het geheel met me eens. Ze was direct overtuigd en zei beslist: "Maandag ga ik meteen een doosje kopen."
De wijn is te koop bij de Hema voor de vriendelijke prijs van €3,95. Ik heb gezorgd voor een voorraad. Niet om te bewaren. Want hoe lekker wijn ook is, de kurkentrekker gaat er gewoon in. Wijn is om te drinken, niet om te verzamelen.

Geen opmerkingen: