zaterdag 22 oktober 2005


Voor de kunst


Klik op de foto en bekijk het resultaat van de kalkpartij.Delft - Op zaterdagavond 8 oktober vierden we met z’n zessen met een dineetje het feit dat Nella & Martien 25 jaar geleden ja zeiden tegen elkaar. Na het etentje maakten we nog even een ommetje door de stad om nog even van het heerlijke nazomerweer genieten. In de Choorstraat stopten we bij de tempel van de Vrijmetselarij en bekeken het glas-in-loodraam. Voor de winkel naast de tempel zag ik twee mensen bezig met een sjabloon een tekst te schilderen op de straatstenen. Ik besteedde er niet veel aandacht aan, maar maakte bijna automatisch een foto van het tweetal. De volgende morgen ontdekte ik in de stad dat er op allerlei plaatsen de tekst ‘oog voor kunst’ was aangebracht. Ik pluisde op maandag de krant uit om te ontdekken of er wellicht een kunstproject was gestart. Want bij kunst moet je niet alleen denken aan opera, toneel, beeldende kunst, muziek, architectuur, monumenten, archeologische vondsten, maar ook aan al dan niet gewenste graffiti. Ik zou niet verbaast zijn als de overheid dit soort bekladding onder het mom van kunst ook nog zou subsidiëren. Ik kon echter niets ontdekken. De teksten zijn voor een goed deel al weer weggesleten, zonder dat er in de lokale krant aandacht aan is besteed. Als het dus een kunstproject is, dan is het niet erg geslaagd.

Geen opmerkingen: