vrijdag 28 oktober 2005


Een nieuwe start


Delft – Gisteren heb ik afscheid genomen van de politie. Na een loopbaan 36 jaar besloot ik om gebruik te maken van de mogelijkheid om met pre-pensioen te gaan. Ik maak dus weer een nieuwe start als ambteloos burger.

Frans gaat met pre-pensioen.

Het werd een feestelijke dag die begon met een lunch met de collega’s van mijn bureau. Ook Sander & Saskia waren met de kinderen de hele dag van de partij.
Karsten, die twee dagen voor mijn afscheid werd geboren, hield Saskia & Bob bij zich in Helmond.

Frans gaat met pre-pensioen

Direct bij de lunch begon men al met het geven van cadeaus en dat zou de rest van de dag zo blijven. Tijdens de lunch werd een film vertoond die men voor deze dag had gemaakt. Het was een speciale aflevering van Baantjer waarin het een en ander over mij werd onthuld. Liefhebbers moeten de aflevering maar eens op dvd bij ons komen bekijken.

Frans gaat met pre-pensioen

Na de lunch had men als extra attractie voor de kleinkinderen een bezoek aan Madurodam ingelast. Nienke, Dieuwertje en Emma genoten zeer van het bezoek aan de miniatuurstad.

Frans gaat met pre-pensioen

Daarna volgde de afscheidsreceptie. Een lange rij collega’s, journalisten en voorlichters van andere diensten zeiden heel aardige dingen over me. Corien & ik schudden heel wat handen en vertelden en luisterden naar anekdotes uit mijn loopbaan.

Frans gaat met pre-pensioen

Tijdens de receptie draaide er een fotopresentatie waarin momenten uit mijn loopbaan de revue passeerden. Ik vond het erg leuk om collega’s met wie ik ooit samenwerkte, weer te ontmoeten. Er was zelfs iemand gekomen met wie ik 36-jaar geleden op de politieopleiding zat.

Frans gaat met pre-pensioen

Het werd een hele leuke en memorable dag waaraan ik nog lang met plezier zal terugdenken.

Frans gaat met pre-pensioen

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je nieuwe start. Je zult het vast druk krijgen nu je er de tijd voor hebt.