zondag 30 oktober 2005


Onbevangen reactie


Klik op de foto en onthul het raadsel.Weert – Wordt jij ook wel eens op straat aangesproken met de vraag of je een gevoelig mens bent? Er lopen tegenwoordig allerlei soorten enquêteurs op straat en in de winkelcentra die je impertinente vragen stellen over je persoonlijke hygiëne of geestelijke gezondheid. Vragen waar je slechts fluisterend en in de veilige omgeving van de dokterspreekkamer op durft te antwoorden.
“Weet u wat u moet doen tegen slechte adem”, vroeg een jongeman me onlangs ongepast opgewekt.
Ik deed meteen een stap achteruit en antwoordde vanachter mijn hand: “Het zijn de tapashapjes. Er zat nogal veel knoflook in”.
Hij keek me nog steeds vriendelijk aan. Ik durfde mijn mond niet te openen en haalde daarom zwijgend mijn schouders op.
Daarop reikte hij mij een tube tandpasta aan en zei nog steeds vrolijk: ”Probeer het maar eens thuis.”
Vervolgens sprak hij de dames in mijn gezelschap aan. Die reageerden een stuk onbevangener. Klik maar eens op de foto.

Geen opmerkingen: