zaterdag 8 oktober 2005


De Vetsde


Nienke schrijft op de stoep.Veldhoven - Op ODD vind je een foto van Nienke met fietsenstalling. Iemand zei tegen me dat als een kleuter de eerste tand verliest, dat die dan zo'n beetje kleuter-af is. Nou, Nienke maakt op dit moment wel weer een 'sprong' in haar ontwikkeling, dat kan ik niet ontkennen. Ze is op school in de kring een boek aan het voorlezen aan de andere kleuters uit de klas. En schrijven heeft ze ook ontdekt. Eerst stonden er letters op de stoep, daarna woorden, maar vanavond vond ik een zeer verrassende boodschap. Ik heb hem meteen gefotografeerd, om later nog eens naar te kunnen kijken!
 Nienke schrijft mama de vetsde.Ik weet niet of jullie het kunnen ontcijferen (het was al donker toen ik de foto maakte), maar er staat eerst een hele kusjestrein (xxxxxxx) en dan 'mama de vetsde'. Weet je meteen hoe het huidige woordgebruik hier in Veldhoven is.



Een bijdrage van trotse mama Saskia

Geen opmerkingen: