zaterdag 30 april 2005


Een plaatje voor thuis


Een plaatje voor thuis.Delft – Het toeristenseizoen in onze Prinsenstad begint ieder jaar zo rond Pasen. Dan komen de eerste bussen met bezoekers naar de stad van Delfts blauw en Vermeer. Naar mate het warmer wordt, groeit dat aantal bezoekers. Ik denk dat het overgrote deel van de buitenlandse bezoekers uit Japan, Frankrijk, Amerika of Duitsland komt. Inmiddels is dankzij het warme lenteweer nu al een fors aantal bezoekers in Delft neergestreken. Je hoort allerlei talen om je heen. Op een terrasje vraagt de serveerster in het Engels waar je zin in hebt. De Delftenaren zijn er aan gewend. Gisteren liepen Corien & ik op de Markt. Ik werd daar op m’n schouder getikt door een toerist. In Engels met een Spaans accent vroeg hij of ik bereid was een foto te maken van hem en zijn vriendin met de Nieuwe Kerk op de achtergrond. Natuurlijk deed ik dat. Om de handen vrij te hebben, gaf ik m’n eigen toestel even aan mijn eega. Ik zag later dat Corien ook een plaatje had gemaakt.

Geen opmerkingen: