donderdag 28 april 2005


Boordevol ideeën


De inhoud van onze Delftse koelkast.Delft – Een paar keer per dag openen we onze koelkast. Voor de boter en het beleg voor het ontbijt, de eiersalade voor de lunch, een wit wijntje of een biertje voor bij de avondmaaltijd. We doen het eigenlijk gedachteloos. Ergens in begin december maakte ik deze foto van onze koelkast. Corien moest er iets uithalen. Ik zat aan de keukentafel en had toevallig m’n camera in handen. Tamelijk gedachteloos maakte ik dit kiekje. Toen ik naderhand naar de foto keek, vroeg ik me af of de inhoud van onze koelkast iets over ons vertelt. Ziet iemand iets af aan een aantal flesjes Vieux Bruxelles of een pak I can’t believe it’s not butter. Kennelijk houden de eigenaars van gezond vers eten. Er zijn aardbeien, sla, bloemkool, tomaten, karnemelk, melk, water en eieren voorradig. Verder zie ik Stilton en Cheddar. Toch is mijn conclusie dat er wellicht minder is af te lezen uit de inhoud dan op het eerste gezicht lijkt. Er is Belgisch bier en Engelse kaas. Betekent dat dat we kort daarvoor in België en Groot-Brittannië zijn geweest? Of heeft onze supermarkt gewoon een goed assortiment. Jullie voelen hem al aankomen. Pak je digitale cameraatje en maak eens een foto van jullie koelkastinhoud. Dat lijkt me weer een mooi ODD-project voor de komende tijd.
Heb je een foto waarop je koelkast een andere inspirerende rol speelt, stuur die dan ook maar op. Ik ken mensen die een extra koelkast in de garage hebben. Helemaal gevuld met bier. Dat lijkt me ook een leuk plaatje. En wellicht doe je inspiratie op als je hier klikt.

Geen opmerkingen: