zondag 17 april 2005


Den Haag, mooie stad achter de duinen


Den Haag – Cabaretière Conny Stuart zong ooit:“Wat voor een weer zou het zijn in Den Haag?” Ik heb nooit goed begrepen waarom iemand in een sentimentele bui geïnteresseerd is in het klimaat elders. Er is over Den Haag veel te zeggen,maar het weer is er hetzelfde als in Delft. De Haag is de stad van paleizen en het parlement, van de Haagse typetjes van Van Kooten en De Bie, van de chique dames aan de tea op het Lange Voorhout. De stad van ADO, het strand van Schevingen, het Kurhaus, de haringkar op het Rijswijkse Plein en de ooievaar. Ik werk er, maar ik kom er ook graag.

Oh,oh,Den Haag,mooie stad achter de duinen, De Schilderswijk,de Lange Poten,en het Plein, Oh,oh,Den Haag.Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen,als ik geen Hagenees zou zijn.

Bij ons laatste bezoek zagen Corien & ik deze schilder aan het werk op het Buitenhof. Hij was bezig op de omheining van een verbouwing een plaatje van de duinen aan te brengen. Den Haag is dus niet alleen de stad achter de duinen, de duinen kom je ook in de stad tegen.

Geen opmerkingen: