zaterdag 16 april 2005


Helmantel stilleven


Delft – Het is vrijdagmorgen. Corien & ik ontbijten samen. Ik hap in m’n geroosterde sneetjes met marmlade. Zij geniet van haar muesliontbijt. De ochtendkrant hebben we verdeeld. Ze laat me in haar gedeelte een nieuwtje zien over een tentoonstelling van de schilder Henk Helmantel. Er staat een foto bij van een schilderij van hem: tomaten in een wit kommetje. Terwijl ik het artikel verder lees, zie ik dat Corien na haar ontbijt achteloos wat afgevallen blaadjes van een plantje weghaalt en even in haar lege mueslikom legt, om ze later weg te kunnen gooien. Mijn ogen dwalen van het kommetje van Helmantel naar haar mueslikom. Het is een stilleven dat zomaar op een schilderij van Helmantel thuishoort.

Klik op de foto en zie of ik gelijk heb.

Heb ik gelijk? klik op de foto en oordeel zelf.

Geen opmerkingen: