zondag 17 april 2005


Verjaardagskrullen


Klik op Nienke en bekijk haar papillotten.Eindhoven – Uit verhalen weet ik dat mijn moeder als meisje papillotten kreeg de avond voor ze jarig was. Volgens mij gebruikte mijn oma dan suikerwater als versteviging. Mijn moeder kreeg er mooie krullen van.
Als ik jarig was draaide mijn moeder ook papillotten in mijn haar. Zij gebruikte bier, misschien wel bruin bier, als versteviging. Op mijn verjaardag had ik prachtige krullen.
Gisteravond draaide ik papillotten in Nienke's haar. Er kwam geen suikerwater of bier aan te pas. 'Gewoon' schuimversteviger, extra strong. Of Nienke een mooi krullenkapsel heeft, kunnen we vandaag zien, als ze haar vijfde verjaardag viert.
Nienke besloot alvast dat als zij later een dochter heeft, dat die dan ook voor haar verjaardag papillotten krijgt!


Een bijdrage van Saskia

Geen opmerkingen: