maandag 14 februari 2005


Zonderling


Zonderlinge liefde voor ODD.Delft – Wij doen niet aan Valentijnsdag. Dat komt niet door een gebrek aan een gevoel voor romantiek, maar juist aan een duidelijke aanwezigheid hiervan. Corien & ik hebben geen speciale dag nodig om romantische gevoelens over te brengen. Wij doen dat ook niet schriftelijk en via de post, maar hebben daar meer adequate middelen voor ontwikkeld. Ik zal daar nu niet verder op ingaan, maar vertrouw er maar op dat het in orde is. Valentijnsdag is wel een commercieel succes. Je merkt dat in bijna alle winkels. Men wil ons daar op ons gemak stellen zodat we meer onzinnige snuisterijen kopen voor onze geliefden. Ik bezocht zaterdag mijn slijter en ontwaarde daar op de toonbank een heel groot cognacglas geheel gevuld met hartjes. Bij het afrekenen bood de juffrouw mij een hartje aan. Ik vond het een lief gebaar en met een lichte blos graaide ik in het glas. Ik wilde het hartje direct in mijn mond stoppen. De blonde verkoopster hield mij tegen en zei: “ Eerst even lezen wat erop staat hoor!” Samen lazen we de tekst: ”ODD love”. De juffrouw glimlachte lief naar me en fluisterde zachtjes: ”Zonderlinge liefde ontstaat heel vaak bij een slijter”. Ik glimlachte lief terug, nam mijn in vloeipapier gerolde fles op en verliet haastig de winkel.

graaien in de hartjes.

Geen opmerkingen: