zondag 20 februari 2005


Food and Drink


Klik op de foto en bekijk nog een plaatje van de beurs.Den Haag – Gisteren bezochten Corien & ik de Grote of St. Jacobskerk in Den Haag. Die wordt ieder jaar voor twee dagen omgetoverd in een klein stukje Groot-Brittannië. We oriënteren ons daar op die jaarlijkse reis- en lifestye-beurs voor ons tripjes naar Albion. Bovendien zijn er in tientallen kraampjes allerlei Britse producten te verkrijgen. Het thema was dit jaar: Food & Drink.
De beurs gaat om elf uur open en toen de kerkklok elf sloeg, stapten wij prompt de kerk binnen. Om twee minuten over elf had ik m’n eerste glas whisky al te pakken. Ze maakten echt werk van het thema. We woonden een demonstratie van het maken van de typische Engelse scones mee, leerden hoe we Lincolnshire sausages en plum bread moesten bereiden en snoepten van allerlei Engelse wijnen en kazen. En voor een whiskyliefhebber zoals ik was het één groot feest van ‘nosing and tasting’. Toen ik tijdens de lunch dan ook gerookte wilde zalm uit Schotland kreeg voorgezet met een pint real ale, waande ik met echt aan de overkant van het kanaal. We waren hier overigens op uitnodiging van de East of England-delegatie. Zij waren met een aantal extra stands aanwezig. We gingen op de foto met de mensen van de delegatie voor hun maandblad. Deze regio is ons ook zeer dierbaar. We spraken er met David Bullock, de town crier uit Norwich. Hij vroeg Corien wat zij zo speciaal vindt aan de regio. Toen zij eenmaal begon te vertellen over de prachtige wolstadjes, de beroemde universiteitsstad Cambridge en de kathedraalsteden Norwich en Ely, schoot hij in de lacht.”Jij kunt hier wel komen staan”, zei hij, ”Je weet er meer van dan ik.”

Geen opmerkingen: