maandag 28 februari 2005


Nooit financiële problemen.


Corien regelt de geldzaken.Delft – Vrouwen leven langer dan mannen. Het is een gegeven waar we al lang vrede mee hebben. Het betekent overigens wel dat heel veel vrouwen op het eind van hun leven nog worden geconfronteerd met een geheel nieuw fenomeen: de bankafschrift. Hun man heeft altijd de financiën geregeld en nu worden zij na zijn definitieve vertrek plotseling opgezadeld met allerlei papieren die ze nog nooit hebben gezien. Weduwen met kinderen hebben gelukkig nog hulp. Anderen worden door schade en schande als nog wijs. Corien zal dat probleem nooit hebben. Een week na onze trouwdag had ze al door dat ik geen gigant ben met geld. Ze ontdekte schoenendozen met rekeningen die nog moesten worden gedeclareerd. Zij nam de administratie ter hand en zorgde bij de start van ons huwelijk al voor een vorstelijke financiële meevaller. Ik trok me direct terug en heb me er nooit meer mee bemoeid. Ik heb dan ook nooit financiële problemen gekend. Corien betaalt de rekeningen. Ik bemoei met alleen met uitgeven. Afgelopen zaterdag zag ik haar weer bezig aan de keukentafel. In het voorbijgaan zag ik ook de bekende blauwe enveloppe weer liggen. Ik heb haar maar een kopje thee gebracht. Dan had ik nog een beetje het idee dat ik er een bijdrage aan leverde.

Geen opmerkingen: