zaterdag 22 januari 2005


Oud is in


De 96-jarige Irene Sinclair.Londen – Dit is de 96-jarige Irene Sinclair. Je bent haar in de afgelopen dagen wellicht al eerder in de media tegen gekomen. De hoogbejaarde vrouw is namelijk het boegbeeld van de cosmeticafabrikant Dove. Ze verschijnt deze maand inclusief rimpels op levensgrote posters in heel Groot-Brittannië om een nieuw verzorgingsproduct van Dove aan te prijzen. In plaats van gelikte foto’s van de bekende schoonheidsstereotypen komt de fabrikant nu met zes levensechte vrouwen. Dove wil met de affiches een debat aanzwengelen over het schoonheidsideaal. Ik geloof daar helemaal niets van. Dove wil slechts zoveel mogelijk verkopen. Als dat niet met mooie jonge meiden lukt, dan moet het maar met gerimpelde oma’s. Maar tegelijkertijd heeft het ook wel wat moois. De in Guyana geboren Sinclair vindt dat in ieder geval wel. Ze doet ‘als ambassadrice van de ouderen’ mee om aan te tonen dat ouderen niet hebben afgedaan, maar nog veel hebben te bieden. Haar motto luidt dat uiterlijke schoonheid niet telt, maar dat het erop aankomt je goed te voelen in je vel. In de The Daily Mirror zei het nieuwe uithangbord van de cosmeticafirma: ”Ik heb me in mijn leven nog nooit mooi gevoeld, maar nu voel ik me dat wel. Het gaat er om gracieus ouder te worden''. Bij haar verrimpelde maar stralend, lachende gezicht staan op de billboards de woorden “Wrinkled?" en "Wonderful?" De voorbijganger mag zelf kiezen. Jullie kunnen op de site van Dove zelf ook mee kiezen.

Geen opmerkingen: