maandag 3 januari 2005


Landenlijstje


Corien pakt de koffer in, we gaan op reis.Delft – Lijstjes zijn populair op internet. Zeker aan het eind van het vorig jaar somde iedereen op wat hem of haar het meest was mee- of tegengevallen. Ik heb genoten van de lijstjes op Bol & Tol, ’Leuk, Leuker, Leukst, ’Kippenvelmomenten’, ’Kerst tot nu toe’, ’De eindejaarstop’ en de highlight van 2004.
Elders op internet publiceerde iemand een lijstje met de titel ’eenvoudig uit te stellen’. Bovenaan stond ’Lege batterijen naar de chemokar brengen’, een begrijpelijke keus. Een ander lijstje heette ’Tien kleine vreugden van een oude vrouw’. Deze dame had op de achtste plaats staan ’Zaterdagavond tussen schone lakens kruipen na je partner met Rummikub te hebben laten winnen’. Het lijstje van schrijfster Karen Gerbrands inspireerde mij. Ze had er eigenlijk drie. Haar eerste lijstje was Landen waar ik gewoond heb, haar tweede lijstje heette ’Landen waar ik geweest ben’ en haar derde lijstje droeg de titel ’Aantal keren de wereld rond’. Ik heb nu ook een lijstje gemaakt. Het is ons landenlijstje. Het zijn landen waar Corien & ik zijn geweest. Hieronder volgt ons lijstje.
Je voelt hem al aankomen natuurlijk. We willen ook jullie landenlijstje hebben. Voorwaarde is wel dat je er tenminste één nacht hebt geslapen. Dus na een dagje Brussel mag je niet België op je landenlijstje zetten. Stuur jouw landenlijstje op. Dan krijgen we vanzelf een leuk overzicht van de door ODD-lezers bezochten landen. Dat is dan weer leuk voor een nieuw lijstje.

Landenlijstje


1. België
2. Canada
3. Denemarken
4. Duitsland
5. Egypte
6. Engeland
7. Frankrijk
8. Griekenland
9. Israël
10. Italië
11. Luxemburg
12. Oostenrijk
13. Schotland
14. Spanje
15. Tsjechië
16. Zwitserland

Geen opmerkingen: