zaterdag 29 januari 2005


Als kiespijn


 Voor de foto wil Corien wel even doen alsof ze geïnteresseerd is in de aanbiedingen.Delft – Hebben jullie enig idee hoeveel reclamefolders er elke week worden bezorgd. Het zijn er veel, verklap ik alvast. Het is dringen bij de brievenbus. Onze postbode, krantenbezorgster en folderbezorger moeten op elkaar wachten om het tuinpad op te gaan. Onze brievenbus is populair. Alleen al VSP Netwerk, de volle dochter van TGP Post, bezorgt per jaar zo’n slordige 4,4 miljard folders, magazines en huis-aan-huiskranten in ons land. Hoewel slordig hier misschien een misplaatste opmerking is, want veel reclame-uitingen zijn in keurige plastic hoesjes verpakt. Maar om op mijn vraag terug te komen. Elke week ploffen er gemiddeld 29 folders op de mat. Deze cijfers werden deze week bekend. Het sorteren, bundelen en verwerken van de reclamefolders is dus big business geworden. En zeg nou zelf zouden jullie ze willen missen die prachtige kleuren folders van Bart Smit, Beter Bed, Bijenkorf, Blokker, Bristol, Bruna, C1000, DA Drogist, Dixons, HEMA, Intersport, Kijkshop, KPN, Leen Bakker, Media Markt, Miss Etam, Perry Sport, de Postbank, Praxis, V&D en Xenos. Wel op die vraag behoef ik geen antwoord. Al die moeite om de folders bij ons te krijgen, heeft tot resultaat dat ze ongelezen in de oudpapierdoos verdwijnen. Omdat we dat sneu vinden voor de bezorger hebben we deze foto even in scène gezet. Daarna gingen de prachtige kleurenfolders meteen naar de oudpapierdoos.

Geen opmerkingen: