zondag 10 oktober 2004


Nog lang en gelukkig


Wat is hierop uw antwoord voor de 53ste keer.Kuala Lumpur – Deze gelukkig kijkende meneer is de 72-jarige Kamarudin Mohamad uit Maleisië. De foto is genomen op zijn trouwdag. Niet op zijn eerste trouwdag, maar op zijn 53ste huwelijksdag. Zijn laatste verovering was overigens dezelfde als zijn eerste. Hij huwde de vrouw, nu 74 jaar, waar hij in 1958 ook als eerste van scheidde.
”Toch is het huwelijk voor mij geen lolletje. Ik neem het erg serieus”, vertelde de bruidegom aan een lokale krant. Ik geloof hem graag, maar hij heeft wel 51 andere vrouwen gehad, waaronder een Engelse en twee Thaise vrouwen.
”Ik ben echt geen losbol. Ik kijk alleen graag naar mooie vrouwen”, voegde Kamarudin nog aan zijn verklaring toe. Hij vertelde dat al zijn huwelijken eindigden in een echtscheiding, behalve het laatste. Zijn laatste vrouw overleed aan kanker.
”Mijn kortste huwelijk duurde twee dagen. Dat is nu al weer lang geleden. Ik was het langst getrouwd met mijn vorige vrouw. Wij waren twintig jaar samen”, legde de bruidegom verder uit.
In zijn land kan men overigens vrij makkelijk scheiden. Het enige wat de man behoeft te doen is de vrouw te vertellen dat het huwelijk is beëindigd. Of die zelfde mogelijkheid ook voor vrouwen bestaat, weet ik niet.

Geen opmerkingen: