woensdag 6 oktober 2004


Konijn neemt wraak


Het clubhuis van de cricketclub in DevizesDelft – Devizes is een heel leuk plaatsje in het Engelse graafschap Wiltshire. Corien & ik heb er een paar jaar geleden eens een paar weken doorgebracht. Ik herinner me daarvan in ieder geval een bezoek aan de lokale bierbrouwerij. Er werd niet alleen bier gebrouwen, maar het bracht ook in het plaatsje zelf leven in de brouwerij. Met paard en wagen werden de lokale pubs voorzien van het vers gebrouwen bitter. Devizes bleek verder een rustig, gezellig marktstadje. Toch is het plaatsje in Engeland nu volop in het nieuws. Gebouwen van de lokale cricketclub zijn door een brandend konijn in de as gelegd. Leden van de 150 jaar oude cricket club in Devizes stookten een vuur om wat oud hout op te branden. Een konijn raakte verstrikt in het hout en vatte vlam. Het brandende dier rende in paniek de opslagruimte van de cricketclub in. In een mum van tijd vatte de gebouwtjes vlam. Er moesten twee brandweerauto’s aan te pas komen om het vuur weer te doven. In de geblakerde resten werd ook het verkoolde lijkje van het konijn terug gevonden. De schade bedroeg 90.000 euro. Voorzitter John Bedbrook zat er erg mee. ”Ik vind het niet alleen vervelend dat wij nu zoveel schade hebben. Ik vind het ook heel sneu voor het konijntje”, vertelde hij.



Geen opmerkingen: