woensdag 27 oktober 2004


Het mag wat kosten


Kies me dan.Delft – Op 2 november trekken de kiezers van de Verenigde Staten weer naar de stembus om een nieuwe president te kiezen. Net als vier jaar geleden lijkt het een nek-aan-nekrace te worden tussen de huidige president George W. Bush en zijn rivaal John Kerry. Op het web zijn er inmiddels heel wat sites te vinden die aandacht besteden aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Ook de politieke spotprent beleeft hoogtijdagen. Vroeger vonden dergelijke prenten slechts hun weg via de kranten. Nu kun je op internet een oneindig aantal van dit soort prenten zien. De kandidaten laten zelf ook geen mogelijkheid ongemoeid om aandacht te krijgen. In de laatste week voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen zetten Republikeinen en Democraten nu de eindsprint in. Samen trekken ze tot volgende week dinsdag nog 40 miljoen dollar (32 miljoen euro) uit voor tv-spotjes. Sinds maart hebben beide partijen en hun kandidaten al meer dan 360 miljoen dollar uitgegeven voor radio- en televisiespotjes. Onafhankelijke progressieve en conservatieve groeperingen hebben nog eens 100 miljoen dollar besteed aan campagnes op radio en tv. Bedenk eens wat je met al dat geld hadden kunnen doen aan de armoede in de wereld.

Geen opmerkingen: