dinsdag 31 augustus 2004


Conservatief, maar dat ben ik niet


ElsStiphout – Diep in ons vrouwenhart weten we dat Schlessinger en de paus gelijk hebben, maar, en nu komt het, eer we dit toe geven zullen we eerst bepaalde stadia in ons leven moeten doorlopen. Van jongs af aan zit het zorgende in ons, in onze genen, wij lopen toch altijd met een pop (uitzonderingen daargelaten, en dan heb ik 't ook over uitzonderingen!), Wij willen toch altijd de vader plezieren, de moeder helpen, complimentjes krijgen om onze onzekerheden even te vergeten. Wij hebben toch beduidend minder spierkracht en lossen conflicten op met onze mond, wij zijn niet gelijk aan een man, fysiek niet en geestelijk niet. Gelukkig niet zeg, want wat maakt ons zo aantrekkelijk in de ogen van de andere sekse? Toch onze ongrijpbaarheid, onze onbereikbaarheid, onze mystiek, en ook onze ronde lichaamsvormen. Bijna iedereen weet toch dat tegenpolen elkaar aantrekken, het grote aantal scheidingen heeft daar natuurlijk ook mee te maken, we begrijpen elkaar niet altijd en doen daar dan ook geen moeite meer voor. Hier kan ik uren mee door gaan maar mijn typesnelheid weerhoudt mij. Conclusie: vrouwen zijn anders dan mannen en moeten daar blij mee zijn, ze moeten niet vechten om erkenning (die hebben ze al) ze moeten hun eigenheid koesteren en neerleggen bij de verschillen, en genieten van die verschillen.
Eigenlijk ben ik hartstikke conservatief lijkt het, maar dat ben ik niet!

Hieronder de tweede reactie van Els

Zo zie je maar weer hoe wispelturig vrouwen zijn, tijdens het honden uitlaten in het bos had ik alweer heel andere teksten in mijn hoofd, en ook wist ik ineens de reden waarom dezelfde sekse elkaar aantrok. Zoals twee tegenpolen elkaar aantrekken zo trekken twee dezelfde sekse elkaar aan, ze zoeken hetgeen wat ze zelf niet hebben, ze zoeken de vrouwelijke c.q. de mannelijke kant van elkaar. Misschien is dit wel de groots mogelijke onzin, maar onder verdeling van taken komt niemand uit, er moet toch iemand koken, boodschappen doen, poetsen en de wc schoonmaken, of de tuin, de auto, de klussen en de vuilnisbakken buiten zetten etc.En of de vrouwen 't nou willen of niet ongemerkt sluipt er een patroon in, en wat blijkt... vul zelf maar in. Wat zal er gebeuren als we alle energie van het feminisme ergens anders in stoppen? Eldorado voor mannen? Wie weet.

Een bijdrage van Els


Geen opmerkingen: