woensdag 13 augustus 2003


Verwarring


Eerst blazen Eindhoven – ”Ik heb in m’n eerste levensjaar al een heleboel geleerd. Ik ben nu zo ver dat ik in een kinderstoel hapjes brood en andere lekkernijen eet. Alles heel netjes. Paps en mams zijn duidelijk begonnen een ‘net’ meisje van me te maken. Brood eet ik met een vorkje. Maar op mijn verjaardag raakte ik toch even in verwarring. Op mijn eerste verjaardag verscheen er een taart ten tonele met een kaarsje. Nadat iedereen uitbundig had gezongen, werd er kennelijk van mij verwacht dat ik het kaarsje uitblies. Gelukkig hielpen mams en zus Nienke. en dan peuzelenHet leukste gedeelte van het taartritueel kwam daarna. Mams sneed een punt van de taart af en zette die binnen handbereik voor me neer. Het zag er heerlijk uit, maar er lag geen vorkje bij. Toch wilde ik er wel van proeven. Tot mijn verbazing greep niemand in toen ik er een forse greep in deed en begon te peuzelen. Sterker nog iedereen lachte en opa maakte zelfs foto’s. Er zat slagroom op m’n nieuwe feestjurk en toch lachte iedereen.
Snap je nu dat ik wel even in verwarring was.”

Een bijdrage van Dieuwertje